APRILIA RACING TECHNOLOGIE

ABS Aprilia Racing

Thumbnail image for ~/Handlers/Linker.ashx?name=img_1606743_13312_17408_121874432_4538.jpg
Obě verze RSV4 a také Tuono V4 jsou standardně vybaveny druhou generací systému APRC a nyní také novým závodním systémem ABS. Původně bylo ABS vyvíjeno zejména pro zvýšení bezpečnosti na cestách ale záhy se stalo hlavním cílem techniků Aprilie umožnění lepších časů na závodních okruzích.
 
Při vývoji Aprilia úzce spolupracovala s firmou Bosch pro dosažení nejlepšího nastavení jejich řídící jednotky ABS 9MP, která je nejdokonalejší verzí z hlediska technologie ABS současnosti. Celý systém váží pouhé neuvěřitelné 2 kg. Má 3 různá nastavení nebo může být zcela vypnut. Každý jezdec si může ABS přizpůsobit a nastavit snadno pomocí přístrojové desky:
 
Úroveň 1
určena zejména pro závodní okruhy (ale schválena i pro používání na silnici). Působí na obě kola za jediným účelem: zajistit nejlepší možný výkon i při extrémním brzdění z jakékoli rychlosti. Neubírá radost z rychlé jízdy "na hranici" adheze.
 
Úroveň 2
určena pro sportovní jízdu na silnici, působí na obě kola v kombinaci se systém RLM (Rear Lift-up Miligation) který zabraňuje zvedání zadního kola od vozovky při extrémním brždění, progresivně v závislosti na rychlosti motocyklu.
 
Úroveň 3
určena pro jízdu za špatných podmínek se sníženou přilnavostí, působí na obě kola opět společně se systémem RLM.
 
Každé z těchto 3 nastavení ABS lze navzájem nezávisle kombinovat s některou z volitelných map motoru TRACK - SPORT - ROAD a současně také nastavením jednotlivých subsystémů APRC, zejména kontroly trakce. Díky správně zvolené kombinaci všech systémů si může každý jezdec najít optimální nastavení odpovídající jeho schopnostem, zkušenostem a díky tomu se neustále zlepšovat a zrychlovat.
 
UPOZORNĚNÍ:
Sebedokonalejší systém nemůže zcela zabránit nehodě ani pádu, pokud jezdec nepřizpůsobí jízdu svým schopnostem a aktuálním podmínkám provozu.
 
Související odkaz
Vyrobil Informsys | WEBB Creative